Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Sommarvärme men såklart måste det blåsa!

Av Malin Jacobsson - 16 maj 2013 12:52



Älskar luften som är ute nu, det känns verkligen som sommar men så måste det såklart blåsa. Hatar när det blåser för det gör att det känns så mycket kallare! Men man får inte klaga, äntligen lite varmare luft och det gillas :) Känns som om denna dag bara försvann jag och Mini låg visserligen länge i sängen i morse och myste :) Tänkte att vi skulle ha tagit oss en promenad nu men han var så trött och somnade. Så han får sova klart, vakna, äta och så får vi ta en promenad senare istället :) Under tiden har jag passat på och diskat, bäddat, vikt lite mer tvätt, gått ut med sopor, vattnat blommor. Man får som sagt ta vara på den lilla tiden som ges då Julius är powernappernas king, eller långsovarnas långsovare, han gör antingen eller oftast.


Dessutom har jag hunnit lägga över alla mina bilder från min iphone till datorn då minnet börjar ta slut, blir ju som sagt en hel del bilder nuförtiden. Så tråkigt att de tar så stor plats på mobilen men det blir väl fler med tiden.


På tal om kort, ibland kan jag ångra så att jag inte tog några fina gravid bilder. Ser hur alla andra lägger upp så otroligt fina bilder på magarna och jag skulle ju som sagt göra det, men det blev liksom aldrig av. Eller när jag och Christian pratade på att nu gör vi det så kände jag mig liksom aldrig riktgt bekväm även om jag älskade min mage. Kände mig ful för stunden, trött eller inte alls på humör för att ta en massa kort. Hur som helst så vet jag att tills nästa gång (om det nu blir en nästa gång ;)) så ska jag ta fina bilder. Det behöver inte vara bilder tagna av en fotograf det är inte det jag menar utan jag vill bara ha nån lite finare bild på mig och magen. De jag väl har så är de flesta tagna med mobilkameran och de är inte alls bra då jag hade iphone 3Gs. Så det är ett tips till alla blivande mammor att ta iallafall nått "lite finare" kort på dig själv och magen.


Då oftast jag står bakom kameran så finns heller inte alls många kort tagna på mig och Julius och det är också nått jag kan ångra och se idag. Speciellt eftersom den där tiden aldrig kommer att komma tillbaka, han kommer aldirg mera vara nyfödd och sådär alldeles bedårande liten. Men det skulle vara värre om det inte fanns några bilder på Julius och det gör det som tur är, mamma får börja vara med nu! :)


Nej om jag skulle ta en kaffekopp med ut i solen (blåsten) och vänta på att Mini ska vakna :)


Ha en bra dag! Kram Malin












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Jacobsson - 17 maj 2013 16:37

Man måste ju bara älska doften av nyklippt gräs :) Sommar på hög nivå! Idag när Christian och Oliwer kom hem åkte vi till Majas och åt mat, så gött och skönt att slippa laga mat en dag som denna :) Då visade termostaten vid brandstationen 25,8 C, j...

Av Malin Jacobsson - 17 maj 2013 11:08

Vilket innebär veckans bästa dag! :) Här passar vi på att njuta av det fina vädret, lilleman ligger på altanen i babygymmet och jag passar på att sitta i solen lite :) Så härligt väder, man blir så glad och det sprudlar i hela kroppen! I helgen...

Av Malin Jacobsson - 15 maj 2013 15:37

Idag myste jag och Julius på morgonen låg och drog oss länge i sängen. Han babblade, babblade och babblade. Så roligt att ligga och lyssna på honom, det är nya ljud från dag till dag och han har kommit på att han kan höja och sänka rösten så ib...

Presentation


Mitt namn är Malin Jacobsson jag är 23 år gammal. Här kommer du få ta del av min vardag i form av bild och text. Min vardag handlar främst om livet som nybliven mamma till sonen Julius.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards