Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Det blir inte alltid som man tänkt!

Av Malin Jacobsson - 15 maj 2013 15:11


Nu blev det ju iallafall precis så som det inte fick bli, bloggen blev inget bloggande. Det är så svårt att komma igång igen när man inte bloggat på länge märker jag. Dessutom har jag ju inte bara mig själv att tänka på längre, och att få barn är ett heltidsjobbb. Den som säger annat kan inte veta vad den pratar om! För om jag ser till mig själv så spenderar jag ALL min tid med Julius, vill inte missa nått och vill att han alltid ska känna att det finns någon där. Han är det bästa som finns och imorgon är han redan fem månader, förstå fem månader. Vart tog tiden vägen?! Nu får jag ångest igen, det var ju därför jag skulle börja blogga för att skriva och berätta om vår tid tillsammans. Men som sagt får väl börja nu då.


Kan ju försöka dra en kort sammanfattning av min tid som mammaledig. Fört vill jag bara säga att det är helt underbart, kan låta som en klyscha men ibland undrar jag vad jag eller vi gjorde innan Julius kom till världen. Han gör varje dag så mycket mer meningsfull...


Vi börjar alltid varje morgon med morgonmys i sängen och det är det bästa som finns. Julius är väldigt morgonpigg och brukar alltid vakna när pappa åker till jobbet. Så då brukar han få mat och sen ligger han och pratar och skrattar och vi bara myser. Underbar mammabarn tid! Oftast så orkar han kunna somna om så vi brukar ligga och dra oss i sängen till nio halv tio. Sen försöker vi göra allt det där som man måste göra, vi klär på oss, byter blöjor, lagar smaskisar,vanlig mat, tvättar (det blir mycket tvätt), städar, går på promenader, besöker öppnaförskolan, åker till badhuset, hälsar på vänner, har bara mammabarn mysdagar hemma, gör ingenting och bara njuter av tillvaron. Jag försöker som sagt ta vara på varje dag och göra den till det bästa det går.  Det är sälllan Julius har dåliga dagar och alla som träffar honom brukar alltid säga; Gud va snäll han är, är han alltid sådär snäll? :) Visst kan han ha en dålig dag och vara gnällig och gråta men det är absolt inte ofta. Om han är det så beror det oftast på att han är hungrig eller övertrött. Han är en riktig liten goding, min trollunge!  


Förra veckan blev han för första gången riktigt sjuk, han har lyckats ärva mina öron (stackarn) så han har haft öroninflammation och fått äta penicillin. Dessutom har han haft fruktansvärd hosta, varit raslig i bröstet och snuvig. Kan säga att det är ingen rolig upplevelse och se sina älsakade sjuka, man vill så gärna hjälpa dem och önska att det kunde vara en själv det drabbade iställt. Men nu har vi upplevt det och som sagt det blir bättre och han börjar nu bli mycket bättre och piggare, även om han varit otoligt snäll och glad trots sin öroninfalammation.



 


Mamma beundrar dig!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Jacobsson - 17 maj 2013 16:37

Man måste ju bara älska doften av nyklippt gräs :) Sommar på hög nivå! Idag när Christian och Oliwer kom hem åkte vi till Majas och åt mat, så gött och skönt att slippa laga mat en dag som denna :) Då visade termostaten vid brandstationen 25,8 C, j...

Av Malin Jacobsson - 17 maj 2013 11:08

Vilket innebär veckans bästa dag! :) Här passar vi på att njuta av det fina vädret, lilleman ligger på altanen i babygymmet och jag passar på att sitta i solen lite :) Så härligt väder, man blir så glad och det sprudlar i hela kroppen! I helgen...

Av Malin Jacobsson - 16 maj 2013 12:52

Älskar luften som är ute nu, det känns verkligen som sommar men så måste det såklart blåsa. Hatar när det blåser för det gör att det känns så mycket kallare! Men man får inte klaga, äntligen lite varmare luft och det gillas :) Känns som om denn...

Presentation


Mitt namn är Malin Jacobsson jag är 23 år gammal. Här kommer du få ta del av min vardag i form av bild och text. Min vardag handlar främst om livet som nybliven mamma till sonen Julius.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards